נחשפה פרשת שחיתות בנמל אשדוד

    בנצי לייזרוביץ | צילום: אילוסטרציה No Comments on נחשפה פרשת שחיתות בנמל אשדוד
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יחידת להב 433 (יאל״כ) מנהלת מזה כשנה חקירה סמויה בשת״פ עם רשות המיסים חקירות מכס ומע״מ תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי ואזרחי), שעיניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, זיקה פרטית של עובד ציבור ועבירות על חוק איסור הלבנת הון על ידי גורמים בנמל אשדוד, בינהם בכירים בהווה ובעבר ונוספים.

    מממצאי החקירה עלה חשד כי גורמים בנמל, בינהם בכירים, יצרו מנגנון לקידום עיניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות. עוד עולה מהחקירה חשד כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל, זאת על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עיניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם, גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל, קרי בקופה הציבורית.

    הבוקר, בתום חקירה סמויה מאומצת וממושכת, ערכה היחידה- להב 433 יאל״כ, בשת״פ רשות המיסים ובסיוע מתפ״א, פעילות במסגרתה נעצרו/עוכבו לחקירה כ-15 חשודים, בהם בעלי תפקידים בכירים בנמל אשדוד ובחברות הפרטיות שאת עיניינן ביקשו על פי החשד החשודים לקדם. כמו כן במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. לרבות במתחם הנמל.

    בהתאם להתפתחות החקירה, יובאו חלק מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם בסמוך לשעה 1500 בבימ״ש השלום בפתח תקוה.



    0 תגובות